vrijdag 12 juni 2015

Crea-week

Het was me wel weer een week hoor! Ik ben aan enorm veel dingen begonnen en eigenlijk nog niks echt afgemaakt. Typisch weer iets voor mij. Maar vandaag was de laatste schooldag dus heb ik vanaf volgende week niets anders aan mijn poer dan lekker alle crea dingen afmaken. En aan nog meer projecten beginnen :-) Eerst even wat foto's van alles waar ik nu mee bezig ben. Let wel, alles is nog in de maak.

Twee weken geleden kwamen er drie containers aan uit Zwitserland van de zendingsorganisatie waarvan wij ons huis huren. Bomvol spullen die mensen in Zwitserland hadden gedoneerd. Alles wordt hier verkocht en de opbrengst gaat weer naar de kerk. Natuurlijk snuffelde ik ook even tussen de spullen en tot mijn vreugde zag ik dozen vol wol staan. Ik haak graag, maar de wol die ik tot nu toe hier heb kunnen vinden is van hele slechte kwaliteit. Dus sloeg ik mijn slag en kocht verschillende kleurtjes. En ben natuurlijk direct begonnen :-) Dit wordt een kussenhoes voor op de bank in de wafelsteek. Erg grove uiterlijk maar dat vind ik juist wel mooi.

  
Mijn schoonmoeder stuurde ons een pakketje met daarin ook wat katoen. Daarvan ga ik nu onderzetters haken. En nog iets anders maar dat blijft nog even geheim, want het is namelijk voor A's verjaardag. Op Pinterest vond ik een leuk ontwerp, maar het viel veel te groot uit. Dus gebruik ik hem nu als pannenlap. Voor de onderzetters moet ik dus op zoek naar een nieuw patroon.
 
 Voor Caroliens kamer wil ik graag een gehaakte hanger maken aan een stokje. Onderaan komen nog pluimpjes. De hanger is al klaar, nu het stokje nog. Eigenlijk moet dat een boomtakje zijn, maar die zijn hier niet eenvoudig langs de weg te vinden. Mensen koken namelijk op hout en dus wordt elk takje gelijk opgeraapt en meegenomen naar huis. Nog even goed speuren dus.


Na de vakantie start ik met de kleuterklas hier in het Learning Center. Elke kleuterjuf weet dat voorbereiden voor een nieuw schooljaar veel tijd kost. Voeg daar nog aan toe dat er nog zo goed als niets is in mijn nieuwe klaslokaal. Dan kun je je misschien wel voorstellen dat ik nog enorm veel moet doen! Ik heb welgeteld twee kasten, een bureau, één tafel, drie stoeltjes, een speelhuisje, een vloerkleed en wat tassen met gekregen speelgoed. Als ik meer wil zal ik toch echt aan de slag moeten. Dus ben ik maar begonnen met een poppenhuisje van karton. Karton is nog wel goed aan te komen hier, dat ga ik daarom vaker gebruiken. En je kan er werkelijk zo'n beetje alles mee maken!

 Dit wordt een keuzekastje voor in de cijferhoek. De laatjes maak ik van tissuedozen.


Tussen al het fröbelen door kunnen we genieten van het lekkere koele weer. Het is hier nu winter en dat betekent dat de zon niet al te heet is.

1 opmerking:

  1. Weer leuk om te lezen :). Lekker aan de haak! Je maakt mooie dingen! Fijn dat je nu lekker de tijd hebt om voor volgend schooljaar voor te bereiden. Met zo'n poppenhuis zijn je leerlingen vast heel blij :).

    BeantwoordenVerwijderen