donderdag 20 augustus 2015

Croissantjes, kilo's en familie

Het is alweer een tijdje geleden sinds de laatste blog. En dat terwijl ik juist tijdens deze periode vakantie heb gehad. Maar bij mij is het altijd zo dat ik beter en meer doe als ik druk ben. Een korte update...

Halverwege juli zijn we een week in Dar es Salaam geweest voor de jaarlijkse conferentie van de branche waar we voor werken. We zagen er eerst een beetje tegenop. Voornamelijk omdat het zo heet kan zijn in Dar. Maar de temperatuur was heerlijk (rond de 30 graden). En het hotel met bijbehorend restaurant was echt een enorme verassing. Na vijf maanden zonder, aten we opeens weer croissantjes, pudding, chocoladegebakjes en heerlijk klaargemaakt vlees. Je kan je voorstellen dat we onze kans waarnamen. Er stond een weegschaal op onze hotelkamer en we zagen aan het begin van de week dat we nogal waren afgevallen. Vooral mijn gewicht was erg naar beneden gegaan. Ik geloof dat ik in geen 8 jaar zo licht ben geweest (stiekem toch wel leuk, alle zwangerschapskilo alweer kwijt plus nog meer). Maar na een week van lekkernijen en luieren stonden we opnieuw op de weegschaal. Allebei bijna twee kilo zwaarder! Grijns...


Elke dag was er een programma met workshops, zingen, Bijbelstudie, voorstelrondjes en lezingen. Vooral het zingen met elkaar heeft mij erg goed gedaan. Dat mis ik erg. In de kerk zingen we ook wel, maar ik beheers de taal nog niet goed genoeg om altijd te beseffen wat ik zing. Zingen is voor mij een belangrijk onderdeel van mijn geloofsleven. Maar ik heb heel goed nieuws: Ik heb een gitaar gekregen van onze buren! We zouden eerst proberen of familie mijn gitaar uit Nederland kon meenemen, maar dat was helaas niet mogelijk. Nu kan ik dus elke morgen tijdens mijn stille tijd zingen.
Carolien is tijdens de week in Dar naar de crèche gegaan. Ik was benieuwd of dit zou werken. Ze is de hele dag met mij alleen thuis en niet erg gewend aan anderen. Maar het ging boven verwachting! Ze werd zelfs tot het makkelijkste kindje bestempeld :-)

Eén dag na onze terugkomst reden we opnieuw naar het vliegveld. Deze keer om familie op te halen. Alberts ouders, twee zusjes en zwager kwamen ons bezoeken. Wat een blij weerzien! We hebben er vooral een 'uitrust' vakantie van gemaakt. Opnieuw veel gezwommen, dit keer in Lake Nyasa en we zijn verhuisd. We wonen nu in een huis met tuin en veranda. Echt heerlijk als je in een warm land woont. In ons oude huis konden we alleen maar binnen zitten terwijl buiten de zon altijd schijnt. We voelen ons erg gezegend met dit heerlijke huis. En nog leuker: we hebben Nederlandse buren.
Prachtige omgeving bij Lake Nyasa


Nu ben ik al drie weken druk met het inrichten van mijn klaslokaaltje en het voorbereiden van lessen. Most of it is handmade :-) Maandag begint de preschool officieel. Maar dat is iets voor een andere blog...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten